Tuesday, April 24, 2007

लोनेल्य... Lonely...

I am back, daerah asing ini begitu membahagiakan diriku walaupun diri ini diselubungi perasaan kerinduan dan rasa bersalah terhadap semua orang. Namun kegusaran itu tidak menjadi penghalang untuk aku terus berdiri disini. Setiap orang memiliki sesuatu pekara yang pelik dalam dirinya sendiri dan bagi diriku itulah kepelikan aku. Aku suka bersendirian and membisu bila aku tidak sihat dan itulah aku dan hanya aku yang tahu...
Sejarah mengajar aku, erti persahabatan,kawan-kawan, sahabat, kekasih dan musuh. Masih terngiang kata-kata arwah datukku " kawan adalah penawar segala racun dan terkadang sahabat jugalah racun berbisa yang bisa membunuh " . Benarlah kata-kata itu kerna aku telah melalui pelbagai dimensi dalam erti kawan, sahabat, kekasih dan yang bergelar musuh. Kerna semuanya adalah segalanya yang menjadi racun dan yang menjadi penawar. Entahlah... itulah senario masa kini sukar untuk mencari sahabat nilai sejati dan aku akan terus mencari walaupun belum pasti...
Hari ini aku begitu aman sekali, seperti dilahirkan semula. Setelah meniti detik yang suram dan tidak bewarna kini aku kembali bersama keazaman yang lebih kental.Begitulah aku setiap detik yang bakal mendatang akan ku guna semaksimum mungkin kerna aku tidak pasti masih adakah esok bagiku?

No comments: