Tuesday, August 28, 2007

AURA MERDEKA part 2

Seperti yang dijanjikan Hari ini aktiviti-aktiviti membuat banner diteruskan lagi. Giliran kelas prasekolah dan pemulihan mengikut jadual, semua murid teruja dengan aktiviti yang dijalankan. Memang jika ia dilakukan terus dari hati untuk menggambarkan apa yang tersirat maka hasilnya memang cantik. Yang tersirat itu dizahirkan diatas sehelai kain maka lahirlah sehelai kain rentang yang menjadi penyampai apa yang mereka ingin katakan.
Mengikut jadual hanya dua kelas membuat kain rentang namun disebabkan kelas prasekolah berjaya menyiapkan kain rentang yang tidak seberapa itu lebih awal maka kelas tahun tiga, yang dah tak sabar untuk membuat banner itu mengambil tempat. Ayuh kita sama-sama tinjau aktiviti hari ini.
Anak-anak kelas pemulihan bersama guru beraksi .
Hasil karya kelas pemulihan.
Keterujaan murid & guru kelas tahun 3
Wah!!! cantik bangat bannernya dong...
1st step biar cikgu & PPM prasekolah buat dulu....
Ha... Sekarang giliran anak-anak permata pragemilang...
Lihatlah dunia suara hati kami !!!
Seronok sekali jika sekali-sekala aktiviti ini dijalankan, manakan tidak semuanya bersemangat. Ada satu insiden yang amat melucukan sekali hari ini. Begini ceritanya semasa menjalankan aktiviti melukis kain rentang ini semua murid kelas lain diarahkan supaya senyap supaya tidak menggangu sesi p&p kelas lain dan kawanku yang sorang nie memberi amaran supaya siapa yang bising akan diwarnalan mukanya dengan pelaka. Lalu dia pun berlalu menyiapkan kerja - kerja final touch bannernya. Kemudian datang seorang murid kekelasnya dan memberitahu dia bising. Hi hi hi hi... yang lucunya setelah diselidiki rupanya dia memang mahu mukanya dicat.
akan datang sambutan hari kemerdekaan...

1 comment:

~SyaFini Rosli~ said...

Salam,

Hehe..ragam bebudak. Nape x calit je cat kat muka dia. Opps..gurau je. Punya la nak dicat, ngaku bising. Hehe.