Sunday, August 26, 2007

Fantasi atau Realiti?

Dah lama kiranya aku tidak mencoretkan sesuatu di laman ku ini, sudah seminggu kiranya kubiarkan tanpa pengunjung dan tanpa sebarang garapan. Biarlah ia berlalu bagaikan angin yang berdesir di tepian pantai, biarkan ia bagai ombak menghempas pantai. Alunan gemersik bayu melempiaskan segala amarahnya. Bagai camar yang patah sayapnya bertatih terbang menerjah awanan biru. Dalam lamunan itu terhasillah imaginasi yang tak tercapai dek akalku. ... Lamunanku tersentak bagai deraian air hujan membasahi bumi yang hijau. Aku bingkas kembali ke realiti ditempat kaki ku berpicak. Mampukah fantasi ini menguraikan persimpangan dilema itu. Salahkah aku? berdosakah aku? aku keliru yang mana satu? biarlah takdir menentukannya. Ku harapkan langkahku tidak tersadung lagi. . . . . Berfantasikah aku atau ia memang realiti?
seri wajah semulajadi
Adakah begini kehendaknya?

Atau begini mahunya?

Realiti atau Fantasi?

No comments: