Monday, August 6, 2007

Nyawa-nyawa ikan...

Kembali bersiaran setelah mengalami ganguan internet. Sekarang acapkali berlaku ganguan demi ganguan. Entahlah... munkin dugaan dalam kehidupan sedangkan manusia pun ada yang demam dan sihat inikan pula peralatan atau server sesekali meragam juga. Sekarang pabila internet server down aku sering hilang arah kerana sejarah mengajar aku erti perhubungan. Ya lah mana munkin aku boleh lupakan ....aku terlepas berita itu dan ini kerana sever down dan aku menjadi orang paling lewat mengetahui kematian Sofia Allysha kerana server down. Sedangkan uncle dan untie ku yang berada di seberang laut tahu dahulu inikan aku yang di darat yang sama boleh terputus hubungan. Daerah terasing ini indah dalam keindahan itu terkadang tersembunyi kepahitan dan kesengsaraan. Itulah yang dinamakan takdir. Walaupun pahit aku tetap telan kerana yang pahit itulah terkadang menjadi ubat. Memang dahulu aku ada berpesan jika sesiapa yang pergi menyahut seruan ilahi usah tunggu aku segerakan pengebumian ia... Kerna bagiku menunggu dan menunggu aku yang x kunjung tiba dari dikebumikan, seolah aku menyiksa jenazah itu. Jika sayang mana munkin aku akan menyiksanya. Sayang aku padanya bukan beerti aku boleh memiliki jenazahnya... Sayang aku diiringi doa dan hadiah ayat suci. Jasadnya bukan milikku tapi jasadnya milik yang maha agung. Sayang kita terkadang tidak bertempat, kasih kita selalu melampaui hukum, cinta kita sering tersalah letak. Yang hakiki kita tutupkan yang batil kita tidakkan. Itulah kita dalam konteks sekarang. Sayang sehingga sanggup membelakangkan hukum demi sayang, Cinta hingga menyerahkan perawan sebagai lambang cinta, Kasih mengasihi hingga melampaui dari yang maha esa. Menatang anak bagai minyak yang penuh... namun minyak itulah terkadang membakar tangan yang menatang itu. Salah siapa???? Semuanya salah kita. Kita yang bernama manusia...

No comments: