Saturday, September 8, 2007

Sakit apa !!!

Hihihi dengar tajuk entry arini, mesti semua pelikkan? sapa plak sakit ?. x der kene mengena ngan gambau pengantin tu pun. Okaylah saje tepek gambau my frenz (yob)kawin kat jengka 11. Actually member adik aku.hihihi, Sebenarnya aku dijemput oleh keluarga belah pompuan ni, ye lah mak & bapak budak pompuan tu sama keje ngan bonda dulu2. So belah laki tu x pergi coz ari ahad, den on the way balik daerah terasing ni.

Okay lah arini den macam malas skit je...but tugas tetap tugas den jalankan macam biasa penuh tanggungjawab. Dalam pukul 10.00 pagi tengah den asyik ym ngan doreen tetiba je datang sorang budak ke staff room, mengatakan amra menangis dia sakit perut... and En Dw yang duk depan den (ngah ym gak tu) suruh budak tu datang ke staff room.

Selang beberapa minit kemudian datanglah amra terkedek-kedek sambil menangis. Langkah diatur penuh longlai, sambil sesekali tangan kananya mengesat air mata. Tangan kirinya pula tidak lepas dari memegang dadanya. Nafasnya berombak ditambah sedu-sedan esak tangisnya. Langkahnya terhenti di depan pintu masuk ke bilik guru, tangan kananya mengetuk pintu, Good Morning sir, may i coming sir?. Begitulah tradisi yang diasuh disini, meminta izin untuk memasuki kelas atau dimana sahaja. Nilai murni itu sudah menjadi sebahagian tradisi disini. Kami berpaling melihat amra. Tanpa suara En Dw mengangguk... tanda membenarkan amra masuk. Langkah diatur terus ke meja En Dw. Dengan muka seposen ia memandang tepat ke wajah en dw seolah-olah meminta simpati. Dari sinar mata yang bundar itu tersimpan kesakitan yang dipendam. En dw membuka mulutnya...

Kenapa amra hek sakit perut ke? dah makan?

Amra pantas menjawab, dengan suara sedikit perlahan... ntok cikghu...eng x sakit perut, eng sakit paru-paru...

hahahahahahaha.... aku yang duduk didepan en dw ketawa tanpa mempedulikan amra, begitu juga dgn en dw. Setelah puas ketawa aku memandang amra... biar betul budak ni.lantas aku dan en dw bangun suruh amra baring di bilk rehat....lawak betul budak ni dalam sakit tu boleh buat lawak lagi.

sakit paru-paru..hihihihi aku berlalu dan berkata kepada en dw, nasib baik sakit paru2 kalau dia sebut sakin ingsang tadi lagi kes naya...

1 comment:

Miss Reen said...

titom..aku sakit hati sakit jiwa..
ader obat tak?
eh eh..bukan..sakit usus la..
ader laks sakit paru2...
krem utak aku baca aih